Pijama ve ev giyim sektörünün 26 yıldır lideri: Özalper Tekstil 

Özalper Tekstil, 26 yıldır lider ev giyim ürünleri üretiyor. Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir üretim ilkesine bağlı firma, rahatlık ve şıklığı bir arada sunuyor. Endüstri Mühendisi Alper Doygun, markanın hedeflerini anlattı.

Haber Giriş Tarihi: 19.09.2024 20:37
Haber Güncellenme Tarihi: 19.09.2024 20:37
breakingnews.com.tr

Özalper Tekstil, ürettiği şık, rahat ve kaliteli ev giyim ürünleriyle 26 yıldır sektörün lideri olmayı başardı. Özel ve rahat tasarımlarla müşteri memnuniyetini ön planda tutan firma, kişinin evde de kendisini özel hissetmesini amaç ediniyor. Firma sahibi Endüstri Mühendisi Alper Doygun, Özalper Tekstil'in, çevreye duyarlı üretim süreçleriyle sürdürülebilirlik ilkesine bağlı çalıştığını anlattı.

Kaliteli ürünleri müşterilerine sunan Özalper Tekstil 1998 yılında kuruldu, pijama ve ev giyim sektörünün de yıldızı haline geldi. Tek çatı altında Dowry, Flz ve Alperi markaları ile çeşitli ürün gruplarında üretim yapan firma, 6 mağaza ve 85 çalışan ile istikrarlı bir şekilde büyümeye devam ediyor. Çevreye duyarlı üretim süreçleriyle sürdürülebilirlik ilkesine göre üretim yapan Özalper Tekstil, örnek alınan ve tercih edilen bir marka olma yolunda ilerliyor. Alper Doygun, markanın kuruluş hikayesini ve amaçlarını anlattı.

"KONFORU ÖN PLANDA TUTMAYA ÇALIŞIYORUZ"

Pijama ve ev giyim sektörüne nasıl girdiğini anlatan Alper Doygun, "Motivasyonumuz, insanların evde geçirdiği zamanı daha keyifli ve özel kılma arzusu.  1998 yılında sıfırdan kurulan Özalper Tekstil, büyük bir azim ve emekle başladığı bu yolculukta, yıllar içinde güvenilir ve kaliteli ürünler sunan bir marka haline geldi. Firmamız tek çatı altında, üç marka adı ile çeşitli üretimler yapmaktadır. Dowry, Flz ve Alperimarkaları ile çeşitli ev giyim grupları üretimi yapmaktadır. 6 mağaza ve 85 çalışan ile istikrarlı bir şekilde büyümeye devam eden Özalper Tekstil, ev giyim, pijama, erkek iç giyim ve termal ürünler üretiminde sektörde önemli bir yer edinmiştir. Ev giyiminin sadece rahatlık değil, aynı zamanda kişisel bir ifade biçimi olduğunu düşünüyoruz. Herkesin kendi tarzını evinde de yansıtabilmesi gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle, şıklığı ve rahatlığı bir araya getiren koleksiyonlar oluşturmayı hedefliyoruz. Yatmadan önce veya evde rahat bir gün geçirirken kendinizi özel hissetmenizin önemli olduğuna inanıyoruz. Bu süreçte, müşteri geri bildirimleri ve trendleri takip ederek, ev giyimi piyasasında sürekli olarak yenilikler sunmaya ve konforu ön planda tutmaya çalışıyoruz. Hedefimiz herkesin evde de şık, rahat ve kendini iyi hissedeceği ürünler sunmak" diye konuştu.

"ÖZEL VE RAHAT TASARIMLAR"

Alper Doygun, "Kişisel olarak, ev giyim sektörüne olan ilgim çocukluk yıllarıma dayanıyor. Moda dünyasında farklı alanlarda deneyim kazanarak, insanların kendilerini en iyi şekilde ifade edebileceği ürünler üretmek  için çalıştım. Hem estetik hem de işlevsel ürünler yapma tutkusu, pijama ve ev giyim sektörüne olan ilgimi pekiştirdi. Her tasarımın, kişinin kendini özel ve rahat hissetmesini sağlaması gerektiğine inanıyorum. Bu alandaki deneyimim ve vizyonum, bizi bu sektörde öne çıkan ve sevilen bir marka haline getirmek için yol gösterici oldu. Tekstil endüstrisinde uzun yıllar geçirmiş biri olarak, eğitimimi de bu sektör üzerinde tamamladım. Endüstri Mühendisi olarak, insanların evde şık ve rahat hissetmelerini sağlamak amacı ile evde kalma zamanını daha rahat ve keyifli hale getirebilmek için yola çıktık" dedi.

"ERGONOMİK TASARIMLAR TERCİH EDİYORUZ"

Tasarımları yaparken moda dünyasındaki gelişmeleri yakından takip ettiklerini ifade eden Doygun, "Ayrıca ev giyiminde rahatlığı hedefleyen ergonomik tasarımlar, bol kesimler ve kullanıcıların evde iyi hissetmesini sağlayacak tasarımları tercih ediyoruz. Üretim sürecinde konfor ve şıklık arasında ideal bir denge, tasarım aşamasında başlamaktadır. Tasarım aşamasında her iki unsuru da başarılı bir şekilde harmanlamak, hem estetik hem de işlevsel ürünler ortaya çıkarmamıza yardımcı oluyor. Üretim sürecinde dikkat ettiğimiz ana unsurlar: Kumaş kalitesi,  kesim, dikiş kalitesi, aksesuarlar, estetik tasarım, trendlere uygunluk, fonksiyonellik, kalite kontrol ve kullanıcı geri bildirimleri" şeklinde konuştu.

PANDEMİ VE SOSYAL MEDYA EV STİLİNİ ETKİLEDİ

Pandemi sonrası ev giyimi ürünlerine ilginin arttığını belirten Alper Doygun, "Ayrıca sosyal medyanın etkileşimi ile evde de şık ve stil sahibi olma isteği de popüler hale geldi.  Evden çalışma, hibrit yaşam tarzı, uzaktan eğitim ile iş ve özel yaşam arasındaki sınırların bulanıklaşması, ev giyimini hem evde hem de sosyal ortamda kullanılabilir kıldı. Esnek ve çok yönlü giyimler, bu yeni yaşam tarzının bir parçası haline geldi. Pandemi, ev giyiminin popülerleşmesinde büyük bir rol oynamış olsa da, sosyal medya ve influencerlar, ev giyimi ürünlerinin tanıtımında önemli bir fayda sağladı. Bu platformlar, ev giyimini trend haline getiren ve şık stiller sunan birçok marka ve tasarımcının öne çıkmasına olanak tanıdı. Konfor, şıklık, sosyal medya etkisi, sürdürülebilirlik ve değişen yaşam tarzları, ev giyiminin modern modanın önemli bir parçası haline gelmesinde etkili olmuştur" dedi.

"MEVSİMLERE GÖRE MODA ANLAYIŞINI GELİŞTİRİYORUZ"

Ev giyiminde sezon trendlerini nasıl belirledikleri hakkında da bilgi veren Doygun, "Mevsim değişiklikleri, kumaş seçimlerinden renk paletlerine kadar pek çok detayda etken. Yaz aylarında hafif ve serinletici kumaşlar tercih edilirken, kışın daha kalın ve yumuşak malzemeler kullanıyoruz. Ev giyimi sektöründe sezon trendlerini belirlemeye ve mevsimlere göre moda anlayışını geliştirmeye  önemveriyoruz. Ev giyimi alanında global defileleri , fuarları güncel şekilde takip ediyoruz. Gelecek sezonun renk paletleri, kumaş desenleri ve tasarım trendleri hakkında fikir sahibi olmak adına moda haftalarını dikkate alıyoruz. Diğer yandan güncel ve popüler trendleri de Instagram, Pinterest ve TikTok gibi sosyal medya platformlarından takip ediyoruz" ifadelerini kullandı.

"PAMUKLU KUMAŞLARI TERCİH EDİYORUZ"

Pijama ve ev giyimi tasarım sürecinde kumaş seçiminin hem konfor hem de estetik açısından kritik bir role sahip olduğunu vurgulayan Doygun, "Doğru kumaşı seçmek, ürünlerin kalitesini ve kullanıcı memnuniyetini doğrudan etkiler. Genel olarak açıklamak gerekirse; pamuklu kumaşları tercih ediyoruz. Pamuk doğal bir fiber olup yumuşaklığı, nefes alabilirliği ve emici özellikleri ile bilinir. Sıcak havalarda serin ve rahat kalmanıza yardımcı olur. Pamuk ayrıca hipoalerjeniktir ve hassas ciltler için uygundur. Saten kumaşları tercih ediyoruz, şık ve lüks bir doku sağlıyor. Parlak yüzeyi ve pürüzsüz yapısı ile zarif bir görünüm sunar. Aynı zamanda hafif ve rahat bir kullanım sağlıyor. Kadife kumaşları tercih ediyoruz, kalın ve yumuşak bir kumaştır. Sıcaklık ve konfor sağlar, bu nedenle soğuk hava koşullarında idealdir. Dokusu sayesinde ekstra yumuşaklık ve rahatlık sağlar. Modal kumaşları tercih ediyoruz, doğal bir selüloz lifidir ve yumuşaklığı, dayanıklılığı ve renk tutma özellikleri ile bilinir. Nem emme kapasitesi yüksektir ve hafif bir his verir. Pijama ve ev giyimi tasarımında kumaş seçimi, konfor, fonksiyonellik, estetik ve dayanıklılık gibi kriterlere göre yapılır. Pamuk, mikrofiber, saten, kadife ve modal gibi kumaşlar, çeşitli mevsim ve kullanım ihtiyaçlarına göre seçilerek, kullanıcıların rahatlığını ve memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.

"DÜNYANIN BİRÇOK ÜLKESİNE ÜRÜNLERİMİZİ ULAŞTIRIYORUZ"

Ev giyim ürünleri için hedef kitlesinin genellikle rahatlık, stil ve işlevsellik arayan insanlar olduğunu belirten Alper Doygun, "18-35 yaş moda ve stil arayışında olan gençler, evde şık ve rahat kalmayı tercih ediyorlar. Sosyal medya trendlerine de önem veriyorlar. 35 yaş üzeri tüketiciler daha çok konfor ve kaliteye odaklanan tasarımları tercih ediyor. Kadınlar tüketiciler genellikle moda ve estetik yönüne daha fazla dikkat ederken, erkek tüketiciler işlevselliğe odaklanır. Müşteri portföyümüz çok geniş bir kitle olmakla birlikte dünyanın birçok ülkesindeki tüketicilere ürünlerimizi ulaştırıyoruz" şeklinde konuştu.

ÇEVRE DOSTU ÜRÜNLER

Alper Doygun, "Pijama ve ev giyim modasında sürdürülebilirlik konusunda çevre dostu ve etik üretim süreçlerine odaklanarak markamızı daha çevreye duyarlı ve bilinçli hale getirebilmeye dikkat ediyoruz. Organik pamuk gibi doğal ve sürdürülebilir kumaşlar tercih ederek, üretimde daha az su ve kimyasal kullanımı sağlarken müşterilere çevre dostu ürünler sunmamızı sağlıyor. Geri dönüştürülebilir ambalaj malzemeleri kullanarak sürdürülebilirliği destekliyoruz. Kaliteli ve dayanıklı ürünler tasarlayarak hızlı moda yerine uzun vadeli kullanım imkânı sunarak müşterilerden olumlu geri dönüşler alıyor ve bu şekilde müşteri memnuniyeti ile sürdürülebilirliği sağlıyoruz" ifadelerini kullandı.

"BELİRLİ DÖNEMLERDE SATIŞLAR YÜKSELİYOR"

Satışlar hakkında da bilgi veren Doygun, "Satışlarımızda artış yaşadığımız dönemler genellikle insanların evde daha fazla vakit geçirdiği veya rahat giyim ihtiyaçlarının arttığı dönemlerle paralel oluyor. Ev giyim ve pijama sektöründe belirli dönemlerde satışların yükselmesi yaygındır. Mevsim ve sezon geçişleri, tatiller, özel günler anneler günü, yılbaşı, babalar günü gibi. İndirim ve kampanya dönemleri satışların yükselmesinde katkı sağlar" dedi.

ŞIK AMA RAHAT KIYAFETLER

Pijama ve ev giyim sektöründe belirli trendleri yakından takip etmenin çok önemli olduğuna dikkat çeken Doygun, "Sürdürülebilirlik trendi giderek güçleniyor. Gelecekte markamızla, çevre dostu malzemeler, etik üretim süreçleri ve uzun ömürlü ürünlerle tanınan bir lider olmayı hedefliyoruz. Tüketicilerin çevre bilinci arttıkça, bu konudaki yatırımlarımız markamızı sektörde ön plana çıkaracaktır. Günümüzde evden çalışma yaygınlaştı ve bu trend devam edecek gibi görünüyor. Şık ama rahat giyim ihtiyacı artıyor. Pijama ve ev giyim sektöründe bu iki özelliği birleştiren loungewear tarzındaki ürünlere talep yüksek. Bu doğrultuda işlevsel, estetik ve rahat giyim ürünleri sunarak geniş bir kitleye hitap edebilmeyi hedefliyoruz. Gelecekte pijama ve ev giyim sektörü, evde giyilen kıyafetlerin dışarıda da rahatça kullanılabilmesini sağlayan hibrit tasarımlara yöneliyor. Dış giyime uyum sağlayan rahat ev giysileri trendi artıyor. Bu trendi takip ederek hem evde hem de dışarıda giyilebilecek çok yönlü ürünler sunmayı amaçlıyoruz" dedi.

"ÖRNEK ALINAN BİR MARKA OLMA YOLUNDA İLERLİYORUZ"

Özalper Tekstil'in, 1998 yılında sıfırdan kurulduğunu anlatan Doygun, "Büyük bir azim ve emekle başladığı bu yolculukta, yıllar içinde güvenilir ve kaliteli ürünler sunan bir marka haline geldi. Tek çatı, üç marka adı altında çeşitli üretimler yapmaktadır. Dowry, Flz ve Alperi markaları ile çeşitli ürün grupları üretimi yapmaktadır. 6 mağaza ve 85 çalışan ile istikrarlı bir şekilde büyümeye devam eden Özalper Tekstil, ev giyim, pijama, erkek iç giyim ve termal ürünler üretiminde sektörde önemli bir yer edinmiştir. Özalper Tekstil, çevreye duyarlı üretim süreçleriyle sürdürülebilirlik ilkesine bağlıdır. Hem çevre dostu hem de uzun ömürlü ürünler sunarak, müşterilerin çevresel etkileri konusunda bilinçli seçimler yapmalarını sağlar. Her zaman yeni nesil teknolojiler ve modern tasarımları takip eden firmamız, geleceğe yönelik inovatif ürünler sunar. Tüketicilerin hem fonksiyonel hem de estetik açıdan beklentilerini karşılamayı hedefliyoruz. Uzun yıllara dayanan deneyim ve uzmanlık, markanın kaliteli ve güvenilir ürünler sunma konusundaki kararlılığını ortaya koyuyor. Firmamız, hem çalışanları hem de ürünleriyle genç ve dinamik bir yapıda olmayı hedeflemektedir. Gelecek nesillerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını karşılayacak bir firma olmak için sürekli kendimizi yeniliyoruz.  Misyonumuz: Özalper Tekstil olarak, ev giyim, pijama ve erkek iç giyim ürünlerinde kaliteyi, rahatlığı ve sürdürülebilirliği bir arada sunmayı misyon ediniyoruz. Müşterilerimize çevreye duyarlı, uzun ömürlü ve şık ürünler sunarken, etik üretim standartlarına sadık kalıyoruz. Amacımız, hem yerel hem de global pazarlarda güvenilirliğimizi devam ettirmek.  Vizyonumuz: Lider ve sürdürülebilir bir marka olma vizyonuyla hareket eden Özalper Tekstil, yenilikçi çözümler ve modern tasarımlar ile ev giyim modasında öncü olmayı hedefler. Geleceğin ihtiyaçlarını öngörerek, yeni nesil teknolojileri ve çevre dostu üretim süreçlerini benimseyen bir firma olarak, müşterilere ilham veren, güvenilir ve modern bir yaşam tarzı sunmayı amaçlıyoruz. Hem ulusal hem de uluslararası pazarlarda tanınan, örnek alınan ve tercih edilen bir marka olma yolunda ilerlemekteyiz" şeklinde konuştu.