Herkes Fenomen Olabilir

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Herkes Fenomen Olabilir

Özel Haber: Savaş Uğurlu

Eskiden çocuklara ne iş yapacaksınız diye sorulduğunda Öğretmen, Doktor gibi cevaplar alınırdı şimdi günümüz çocuklarına sorulduğunda ilk sırada Fenomen olmak geliyor. Herkes fenomen olabilir mi? Fenomen nasıl olunur? Kimlere fenomen denir. Bu sorunun cevaplarını işin ustalarından aldık;

Herkes Fenomen Olabilir;

Sosyal Medya Derneği Başkanı Said Ercan, konuyla alakalı, "Fenomen ya da influencer olmak aynı zamanda rol model olmayı ve göz önünde olduğu için yaptığı her hareketinin ses getirmesi anlamına geliyor. Benim de farklı platformlarda milyonlarca takipçim var ama fenomen değilim, influencer yani etkileyici yön verici olabilirim. Fenomenlik biraz daha başka bir şey, fanları olma durumu da denebilir, tabi ki ben de Türkiye’nin bir çok yerinde binlerce insanla buluşuyorum, iletişime geçiyorum, tanınıyorum bu da mutlu ediyor bir yandan da paylaşımlarımda daha dikkatli olmam gerektiğini hatırlatıyor, sizi sürekli takip eden, iyi ve kötü yönlerinizi kaydeden binlerce insan var. Bu beraberinde bazı durumları da getiriyor."dedi

Ercan, "Sosyal Medyada Güzeli İyiyi Anlatmalıyız"

Her şeyden önce yurttaş gazeteciliği yaptığına değinen Ercan, "Bazı ilkeler çerçevesinde yayınlarım var, bilgi kirliliğine dikkat ediyorum, vatana millete zarar verecek, gençleri olumsuz etkileyecek davranışlardan kaçınıyorum, önerdiğimiz videolar, içerikler, kitaplar, konferanslar insanlara değer katıyor bunu onlarda görmek, geri dönüşleri almak, hayatlarında iz bırakmak çok mutluluk verici bir durum. Güzeli ve iyiyi paylaşmak çoğaltmak görevimiz. Doktor, öğretmen ilk gördüğümüz mesleklerdi ve saygı duyulan herkesin düğme iliklediği, toplumda prestijli işlerdi. Şimdi Youtuber olmak daha gözde ayrıca bu mesleğe daha çok kazandıran bir meslek gözüyle bakılıyor, Medya çağında el üstünde tutulan fenomenlik gibi yeni meslek ve işler artık çok daha cazip ve toplumda karşılığı olan mesleklere dönüştü. Bir youtuber hem YouTube da eğitim videoları çekip hem de fenomen olabiliyor bir çok meslek iç içe geçmiş durumda."şeklinde konuştu

Said Ercan;"Ünlülerin Tekeli Ellerinden Alınıyor" 

Sosyal medya fenomenleri ile ünlüler arasında yaşanan kavgayada değinen Sosyal Medya Derneği Başkanı Said Ercan, "Sanatçılar, Fenomenlerin bu ilgiyi hak etmediklerini düşünüyorlar, bir süre sonra da fenomenlerle klip ve film çekmeye başlayıp onların popülerliğinden faydalanmak istiyorlar." dedi

Şahangiller: "Fenomenler hal ve hareketlerine dikkat etmeli"

Sosyal medyada milyon takipçiye ulaşanlardan birisi Şahangiller olarak bilinen Emrah Şahan ise, "Fenomen olmanın tam olarak anlamına uymada bir sorun var. Günümüzde takipçi kitlesi yoğun olan kişiler fenomen olarak adlandırılıyor. Bir çok genç fenomenlerin kazandığı para ve şöhreti görerek aynı yoldan ilerlemek istiyor. O yüzden de bu fenomen dediğimiz kişileri kendine model alıyorlar. Bence bu kadar kişi tarafından takip edilip örnek alınıyorsak davranışlarımıza, hal ve hareketlerimize dikkat etmeliyiz. Söyleyeceğimiz bir söz ya da yapacağımız yanlış bir hareket hem bize hem de takipçilerimize geri dönüşü zor bir tecrübe olarak kalabilir. 

Emrah Şahan, "Aile Profiliyiz"

Sosyal medyada kendilerinin aile profili olduğunu ve herkese hitap ettiklerini de belirten Emrah Şahan şöyle devam etti, "Bunları söylememdeki neden biz bir aile profiliyiz. Bizi yediden yetmişe insanlar izliyor. Duyduğumuz en güzel şey "ailemizin yanında rahatça sesini açıp izleyebildiğimiz videolarınız var" cümlesi. Böyle bir ortamda temiz kalabilmek çok güzel bi duygu. İnsanlar bizi tertemiz bir aile olarak görüyor bu yüzden de argo vb şeylerden uzak duruyoruz. Bazı fenomenlerin okul okumadan da çok zengin ve şöhretli bir hayat yaşadığını apaçık göstermesi. Biz misal eşimle üniversite mezunuyuz. Demiyorum ki her fenomen üniversite mezunu olsun. En azından bu kadar para ve şöhret kazanımı varken kendini geliştirsin. Yabancı dil öğrensin, eğitimlere katılsın insanlar o yönünü görsün. Küçük çocukların aklında şu an sadece okumadan hayata fenomen olarak şöhretin basamaklarından devam etmek var. Bu hayatı yaşarken sizi örnek alan kitlenizi de düşünmeniz gerekiyor." dedi

"Sanatçılar eski gördükleri değeri göremiyor"

 Fenomenliğin bir okulunun olmadığını da belirten Şahan, "Sosyal medyayı iyi kullanma becerisi ile bi yere kadar ama illaki insanların sizde bir şeyler bulması gerekiyor. Ya sempatik bi adamsınızdır ya komiksinizdir ya çok iticisinizdir (iticilikle fenomen olanlar da var) ya çok güzelsinizdir :) İlla ki insanlara bi şekilde dokunmanız gerekiyor diye düşünüyorum. 5- Geleneksel medyanın yavaş yavaş bittiğini düşünüyorum. Onlar da haklı olarak zamanında gördüğü değeri göremiyorlar. Zaten bi çoğu youtube kanalı açtı. Misal Beyazıt Öztürk çok başarılı bir programcı ama o da youtube kanalı açarak orada bir arayış içerisinde." şeklinde konuştu

Ahmet Kalay; "Doğru Kullanılırsa Çok Faydalı"

Türkiye'nin ilk ve tek sosyal medya viral planlama şirketi olan ve 36'dan fazla fenomen ile 250'yi aşkın sayfayı bünyesinde bulunduran Fenomen Interactive Medya Anonim Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kalay ise, "Fenomen, birinci sınıf bir sosyal medya, birinci sınıf bir düşünce, birinci sınıf bir duyarlılıktır. Günümüzde kültür, sosyal medya üzerinden üretilen bir olgudur. Bütün yaşamın altını kazdığımızda ulaşacağımız şeyin tam kendisi sosyal ağdır. Sosyal Medya'yı doğru kullandığınız takdirde işinizi pazarlama açısından her daim etkili hale getirebilirsiniz. Araştırmalarımız gösteriyor ki sosyal medyanın, geleneksel pazarlama aktivitelerinden 10 kat daha fazla getirisi bulunuyor. Bu süreç bir plan üzerine toplanmıştır ve biz buna sosyal medya viral planlaması diyoruz. Farkındasınız ki, işletmenizi sosyal medyada pazarlamanız gerekiyor. Sosyal medya günümüzde işletmelerin kendilerini pazarlaması için popüler bir araç. Milyarlarca insan bugün sosyal medya platformlarını kullanıyor. istatistikler, dünyada her 3 yetişkinin 2'sinin sosyal medya kullandığını gösteriyor. Sosyal medya kampanyası olmadan, potansiyel müşterilerinizi kaybedersiniz. Günümüzde her evde artık en az 4 telefon bir tablet bir bilgisayar ve internet ulaşımının olması çocukların dışarıda değil evde zaman geçirmesi ve daha cocuklar konuşmadan onların sessiz olmaları için ellerine tutuşturulan cep telefonları onların merakını karşılayacak sayfa videolara yönlendiriyor ve kendilerinin ilk deyimleri onlar için cazip hale gelmiştir. Kendilerini sosyal medyada farklı olarak ifsa etmek isteyen takipçi kazanmak isteyen genç sayısı oldukça fazladır. Sadece cocuklar değil ebeveynlerde artık çocuklarının ünlü olmasını düşünüyorlar ve ufaklıkltan kamera karşısına geçirmekten çekinmiyorlar." dedi

Kalay, "Gülmek İçin Cep Telefonu"

Sanatçılarında sosyal medyanın gücünün farkına vardıklarını belirten Kalay, "Sanatçılar sosyal medyanın gücüne geç varıyorlar. Önceden aksam eve geldiğimizde kumanda kavgaları vardı Şimdi kimse TV izlemiyor halkın bir çogu işindeki stresten uzaklaşmak ve gülmek için kendini en yakın olan cep telefonlarına veriyor. Günümüzde aktif internet ve sosyal ag kullanan sayı yaklaşın 75 milyondur. Bunu göz önüne alırsak tv'lerdeki programların artık yetersiz kaldıgı gerçegi ortaya çıkmaktadır." dedi

Burası Eğlence ve Şov Dünyası

Sosyal medya fenomenleri arasında yer alan Morkomedyen Murat Genç ise, "Eğer siz doğru insansanız çok farklı bir şey yapmanız gerekmiyor. Ama dogru insan olmanın zor oldugu bu devirde  her haraketi örnek alınabilen yada en azından ince ince didik didik incelenen fenomenlerin iki kere düşünmesi gerekebiliyor. Yani öyle hayatına yön verecek insan yok. Ve de olmasin. Burası eğlence ve show dünyası. Insanlarin daha entellektüel alanları hayatlarına örnek alması gerekir. Instagram, youtube örnek alınmasa gereken bir alan değil. İçeriklerimi ayarlarken öyle bir eleme yoluna gitmiyorum. Bu onlara iyi örnek olsun bu olmasın diye içerik üretemezsiniz. Zaten bu samimi de olmaz. Siz iyi bir insansınızdır ve insanlar sizi örnek alır hepsi bu."dedi

Fenomenlik hayal değil hedef oldu

Eskiden de bugün gibi herkesin ünlü olma hevesi olduğunuda belirten Genç şöyle devam etti, "Ünlü olma, futbolcu olma şarkıcı olma oyuncu olma hayaller olurdu. Sadece bugün bunlara ulaşmak daha kolay. Artık gençlerin bunu bir hayal olarak degil, bir hedef olarak alabildiklerini görüyoruz. Yani eskiden hayal olanlar simdi hedef oldu. Ünlü olmak ile fenomen olmak aynı şey degil. Fenomen nedir? Bizde çok takipçisi olana fenomen deniyor. Fenomen bir alanda çığır acmış ve yol acmış popüler  insana denir. Bazen kişi fenomen olur,  bazen de yaptığı iş. Mesela Cem Yılmaz'ın kendisi fenomendir. Çünkü Türk komedi yapısını değiştirmiştir. Ama karakteri Arif Işık fenomen degildir. Buna karşı Şahan Gökbakar fenomen degildir, ama  Recep İvedik karakteri fenomendir. İnsanlarla arkanızda yeni yollar açıyorsanız siz o alanda fenomensinizdir."

Ünlüler Sosyal Medyayı Anlamakta Zorluk Çekiyor

Ünlü olmanın ünlüler için rahatsız edici bir durum olduğunu da belirten Morkomedyen Murat Genç, "Bu onlar için zaten rahatsız olunması gereken bir durum.. Rahatsız olmakta haklılar. Çünkü sosyal medyayı anlamakta zorluk çekiyorlar ki biz bile anlayamıyoruz. Bence çok çırpınmamalılar. Sanatlarını yapmaya devam etmeliler. Çünkü onların kaybettigi birşey yok aslında. Sadece kendi işlerine baksinlar. Onlari sevenler yine seviyor."dedi

Plates ile dik durma mucizesiÖnceki Haber

Plates ile dik durma mucizesi

Yüz yogası ile gençleşinSonraki Haber

Yüz yogası ile gençleşin

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!