Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Guldenyilmaz

Breaking News - Guldenyilmaz haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Guldenyilmaz haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Yeşil modanın önde gelen markalarından Koton, sürdürülebilirlik raporunu ve hedeflerini açıkladı Haber

Yeşil modanın önde gelen markalarından Koton, sürdürülebilirlik raporunu ve hedeflerini açıkladı

2040 yılına kadar Karbon Nötr olmayı hedefleyen Koton, 2022’de gelirinin yüzde 25’ini sürdürülebilir ürünlerden elde etti. Koton, rapor çıktılarını açıkladığı toplantıda Suya Saygı Koleksiyonu’nun yeni sezonunu da tanıttı. Sürdürülebilirliği iş hedeflerinin merkezine yerleştiren Koton, 30 Kasım – 12 Aralık tarihlerinde Dubai’de gerçekleşen COP28’e Türkiye’den katılan ilk ve tek moda markası. 29 ülkede 433 mağazası bulunan ve online kanallarla birlikte toplam 69 ülkede modaseverlerle buluşan Koton, 2020 yılında yayımladığı ‘Yaşama Saygı’ Manifestosu ile sürdürülebilirlik çalışmalarını ‘Dünyamıza Saygı’, ‘İnsana Saygı’, ‘Topluma Saygı’ ve ‘İşimize Saygı’ başlıklarında ele aldığını açıkladı. Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını kamuoyuyla şeffaf şekilde paylaşacağını ifade eden marka, hedeflerinin ve ilerlemeleri gösteren ikinci sürdürülebilirlik raporunu yayımladı.   Buna göre Koton, 2040 yılına kadar karbon nötr şirket olma hedefinde yol almaya tüm hızıyla devam ediyor. Geri dönüştürülmüş ve çevre dostu hammadde kullanımına ağırlık veren, ayrıca toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda öncü faaliyetlere imza atan Koton, sürdürülebilirlik çalışmalarıyla 2022yılında; • Cirosunun yüzde 25’ini sürdürülebilir ürünlerden elde etti, • Kullandığı enerjinin yüzde 33’ünü yenilebilir kaynaklardan sağladı, • Plastik atıklarını yüzde 22 oranında azalttı, • Türk perakende sektöründe ilk imzacısı olduğu Better Coton ile yaptığı üretimi genişletti. Toplam üretimin yüzde 15’i iyi pamuk uygulamalarından geldi. • Suya Saygı projesinde kullanılan sürdürülebilir malzemelerle 4 sezonda 62 milyon litre su tasarrufu gerçekleştirdi ve yaklaşık bir ton daha az karbon salınımı gerçekleşti. • Global kadın çalışan oranını yüzde 64’ten yüzde 72’ye, kadın yönetici oranını yüzde 52’den 54'e taşıdı, • ‘El Emeği’ projesiyle 2016’dan bu yana Güneydoğu Anadolu’dan 6 bin kadını üretim zincirine dahil etti. Karbon nötr şirket olma yolunda bu rakamlardaki performansını geliştirmeyi hedefleyen Koton, raporun ayrıntılarını ve ilk kez kurumsal katılım gösterilen COP28’e ait izlenimleri, İstanbul’da AKM Divan Brasserie’de düzenlenen basın toplantısıyla duyurdu. Toplantıya Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Koton Yönetim Kurulu üyesi ve Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Gülden Yılmaz, Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu ve Suya Saygı Koleksiyonu’nun yüzü Şahika Ercümen katıldı. “Toplam sürdürülebilir ürün oranımızı her yıl daha da artırmayı hedefliyoruz” Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, COP28 izlenimlerini aktardığı konuşmasında “Bu sene COP28’de ilk kez moda endüstrisinden bahsedildi. Sürdürülebilir moda endüstrisine geçiş için çözümler, inovatif yaklaşımlar paylaşıldı. Biz de Türkiye’nin sürdürülebilirlik konusunda öncü markalarından biri olarak hem bu inovatif yaklaşımları duymak hem de deneyimlerimizi paylaşmak için COP28’e katıldık. Türkiye’de sürdürülebilirlik alanında önemli inisiyatifler alan bir şirketiz, orada Türkiye’yi temsil etmekten mutluluk ve gurur duyduk. Hem paydaşlarımız hem de sektörümüz adına güzel mesajlar vermiş olduk. Bu seneki zirveyi önceki etkinliklerden farklı kılan çok daha kapsayıcı bir zirve olmasıydı. Sivil toplum, iş dünyası, bürokrasi, aktivistler, bilim insanları hep birlikteydi ve çözüm için ortak çalıştılar” dedi. “Gelecek vizyonumuzda sürdürülebilirlik birinci gündem maddesi” Koton Yönetim Kurulu üyesi ve Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Gülden Yılmaz ise şu açıklamada bulundu: "Dünya değişiyor. Eskiden ne ürettiğimize bakardık. Şimdi üretirken ne tükettiğimize de bakıyoruz. Çözüm gelecekse ancak topyekün bir mücadeleyle gelecek. Bireyler, kurumlar ve devletler hep beraber çözümün parçası olacak. Koton hızlı büyüyen, global, dinamik, trend ve fırsatlar sunan, tutkulu bir organizasyon. Türkiye’de ve dünyada milyonlarca tüketiciye ürün ve hizmet sunan, etki gücü yüksek, sorumluluk bilinciyle çalışan bir markayız. Bizim gelecek vizyonumuzda sürdürülebilirlik birinci gündem maddesi olmaya devam edecek. Biz bu yolculukta aynı kararlılıkla yürüyeceğiz.” “65.000 fidanın dikilmesine destek verdik” Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, “2040 yılına kadar karbon nötr olmayı ve 2030’a kadar da tüm tesislerimizde yenilenebilir enerji kullanmayı planlıyoruz. Ayrıca 2026 yılına kadar geri dönüştürülmüş ambalaj kullanımı oranını 2023'e kıyasla yüzde 50 oranında artırmayı hedefliyoruz. Genel müdürlük, lojistik merkezlerimiz ve 41 mağazamızda Sıfır Atık Sertifikası aldık, diğer mağazalarımızda sertifikalandırma süreci devam ediyor. 65.000 fidanın dikilmesi girişimlerini destekledik. Çalışan memnuniyetimiz ve bağlılığımız bu sene Great Place To Work tarafından sertifikalandırıldı. Şirketimiz ürün kalitesini sürekli artırırken dijitalleşme yoluyla daha geniş kesimlere ulaşmayı amaçlıyor” dedi. “Su benim evim, denizler ve okyanuslar yaşam alanım” Suya Saygı Koleksiyonu’nun yüzü Şahika Ercümen ise şunları söyledi: “Yaklaşık 25 yıldır okyanustayım, dünyamız için çok kısa bir zaman olan 25 yılda büyük bir değişime tanık oluyorum. Sudaki ısınma, plastikler, yasadışı ve aşırı avlanma okyanuslar için büyük tehdit oluşturuyor. Su benim evim, deniz ve okyanuslar yaşam alanım. Evimi korumak için, çözüm için bir şeyler yapmak istiyorum. Koton’la ortak amacımız bizi Suya Saygı Koleksiyonu için bundan 3 yıl önce bir araya getirdi. Koleksiyonumuz suyun her damlasını korumak ve dünyamıza dost ürünler tasarlamak amacıyla her sezon büyük bir titizlikle hazırlanıyor. Bu konuda sorumluluk hissederek suya adanmış bir koleksiyon hazırlayan Koton’la güçlerimizi birleştirmekten mutluluk duyuyorum.”

Türkiye'nin markası Koton, 100. yıl için yollarda Haber

Türkiye'nin markası Koton, 100. yıl için yollarda

Cumhuriyet'in kazanımlarında simge kentlere ziyaretler gerçekleştiren Koton gönüllüleri, son olarak Başkomutanlık Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz'un yıldönümü dolayısıyla Afyon Kocatepe'yi ziyaret etti. Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı dolayısıyla özel bir çalışmaya imza atan Koton, Cumhuriyet'in 100.Yılı Komitesi'ni kurdu. Komite, 2023 yılının başından beri örnek çalışmaları da hayata geçiriyor. 100. yıl temalı koleksiyonların yanı sıra Koton, Cumhuriyet'in kazanımlarında simge olan kentlere de ziyaretler düzenliyor. Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, Koton 100. Yıl Komitesi gönüllüleri ve Türkiye'den gönüllü Koton çalışanları Selanik, Çanakkale ve Samsun'dan sonra Başkomutanlık Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz'un yıldönümünde Afyon-Kocatepe'yi ziyaret etti. Koton gönüllüleri ilk olarak Çiğiltepe Şehitliği'ni ardından da Kocatepe, Yüzbaşı Agah Efendi Şehitliği ve Afyon Zafer Anıtı'nı ziyaret etti. Gönüllüler gezinin ikinci turunda ise Zafertepe Anıtı'nı, Şehit Sancaktar Anıtı'nı ve Dumlupınar Şehitliği'ni ziyaret etti.   'CUMHURIYET DEGERLERI UZERINDE KÖK SALMIS BIR MARKA OLARAK 100.YILI COSKUYLA KUTLUYORUZ" Gezi ve yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, Koton'un bir cumhuriyet markası olduğunu ifade ederek, "Biz Cumhuriyet değerlerini benimsemiş bir markayız. Cumhuriyetin yetiştirdiği nesilleriz. Ne mutlu bize ki Cumhuriyetimizin 100. yılını kutlayan kuşaktaniz. Atatürk, silah arkadaşları ve Kurtuluş savaşında cephede veya geride, kadin-erkek, genc-yaşlı, tüm kahramanlar bizlere bağımsız, laik, medeni bir devlet armağan etti. Kadınların çağdaş yaşama katılımına imkan veren bir toplum yarattı. Bizler bu sayede başarılı bir moda markası çıkardık. Bagimsizligini kazanmis, yüzü medeni dünyaya dönük bir Cumhuriyet kurulmasaydi bizlerin bugün bunu yapmamiz mümkün olamazdı. Markamizla bugun dunyada 60 ülkeye ulaşıyoruz, 30 ülkede mağazalarımız var. Böyle bir bilinçle, bir Cumhuriyet markası olarak bütün yılı 100. Yıl etkinlikleriyle kutlamaya karar verdik. Cumhuriyet değerlerini hem kendimiz bir kez daha hatırlayalım hem çalışanlarımıza ve müşterilerimize anlatalım, genç kuşaklarla bu muazzam başarıyı tekrar tekrar paylasalim istedik. Hurriyetin değerini yaşadığımız her saniye o kadar iyi anlıyoruz ki... Bunu anlamak ve anlatmak zorundayız" dedi. 'MARKAMIZ, CUMHURİYET RUHUNU İLELEBET YAŞAYACAK VE YAŞATACAK' Koton olarak Cumhuriyet 100.Yıl Komitesi'ni kurduklarını ifade eden Yılmaz, " komitemiz tüm 100.yil programlarını olusturuyor. Pek çok proje hayata geçiriyoruz. Bu ruhu hem Koton çalışanlarıyla hem de müşterilerimize paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Ornegin özel bir koleksiyonlar hazırladık, şu an bütün mağazalarımızda 100. yıl koleksiyonlarımız var. Kadın, erkek ve çocuklar için tasarladığımız Cumhuriyet Kırmızısı koleksiyonumuz tüm mağazalarımızda baş köşede yer alıyor. Koton Radyomuz Cumhuriyet marşları çalıyor. 29 Ekim'e Cumhuriyet Koro'muzla hazırlanıyoruz. Atamızın sevdiği şarkıları hep birlikte söylemek için sabırsızlanıyoruz. Bizler var oldukça, markamız var oldukça Cumhuriyet ruhunu ilelebet yaşatacagiz. Bunun için ant içtik. Türkiye'nin Cumhuriyet sayesinde kurulmuş pek cok değerli markası var. Cumhuriyet olmasaydı bu markalarımız olmayacaktı. O nedenle bunun değerini bilmek ve sorumluluk almak kurumlar için de cok önemli bir sorumluluk. Kadının güçlendirilmesi Koton'da en önem verdigimiz konulardan biri. Kadın toplumun yarısı, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulmasinda da her aşamada Kadın var. Ata'mız da kadına en güzel yeri vermiş. Bugün belki biraz kadınlar böyle hissetmiyor olabilir ama bence hissetmeleri gerekiyor. 100.yil rotasi kapsaminda daha ziyaret edeceğimiz çok özel şehirlerimiz var. Eylulde Izmir'de, Ekim ayında hep birlikte Ankara'da olacağız. Herkesi 9 Eylül'de İzmir'e ve 29 Ekim'de Ankara'ya bekliyoruz" diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.