Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Koton

Breaking News - Koton haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Koton haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

KOTON'DAN MODA SEKTÖRÜNE DAMGA VURAN GÖRKEMLİ LANSMAN Haber

KOTON'DAN MODA SEKTÖRÜNE DAMGA VURAN GÖRKEMLİ LANSMAN

BUNDAN BÖYLE BEN BÖYLE’ Genç stillerin yaratıcısı ve moda trendlerinin öncü markası KOTON, Yeni Sezonun En İddialı Koleksiyonu olan ‘KOTON X ZEYNEP BASTIK KOLEKSİYONU’NU                                              Moda Sektörüne Damga Vuran Görkemli Bir Lansman ile tanıttı. Moda ve trendlerin öncü markası KOTON, Zeynep Bastık ile oluşturduğu, cool, dinamik ve özgür ruhları yansıtan çok özel koleksiyonunu, Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz’ın ev sahipliğinde, koleksiyon yüzü Zeynep Bastık’ın katıldığı, Rixos – Tersane İstanbul’un büyülü atmosferinde düzenlenen bir lansman ile tanıttı.  Kırmızı halıdan geçerek salona giriş yapan davetliler, alanın iki tarafında koleksiyon temaları ‘Glam Nocturne: Feminenliğin Gösterişli Yüzü’ ve ‘Western Revival: Modern Kadının Güçlü İfadesi’nin çarpıcı stillerini yakından inceleme fırsatı buldular. Soul Grinders’ın müzikleri ile açılan gece, Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz’ın koleksiyonun yaratılma sürecini anlattığı konuşması ile devam etti. Koleksiyonun her bir tasarımında ilhamı olan gecenin yıldızı Zeynep Bastık geceye büyük bir şovla katıldı. Kırmızı halıdan canlı bir gösteri performansıyla birlikte geçen sanatçı büyük alkışlarla karşılandı. Koleksiyonun reklam filmi ilk defa Tersane’de davetlilerin beğenisine sunuldu.  Koton x Zeynep Bastık Koleksiyonu için yazılan ve özel olarak düzenlenen, müzikseverlerin Spotify ve Youtube’da da dinleyebileceği “Ben Böyle” parçasına parti boyunca misafirler dans ederek eşlik etti.   Görkemli sahne ve ışık tasarımları eşliğinde şov dünyasının başarılı dans ekiplerinin gece boyunca gösterişli programlarını sergilediği Koton x Zeynep Bastık lansmanında DJ Monkey Safari de gece geç saatlere kadar hit şarkılardan oluşan setiyle misafirlere unutulmayacak bir gece yaşattı. Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, gecede yaptığı konuşmada; ‘Öncü işler yapmayı, farklı projeler ortaya koymayı seviyoruz. Tasarım anlayışımızla, sürdürülebilirlik politikamızla ülkemizde hazır giyim sektörünün en beğenilen markalarından biri olmanın gururunu yaşıyoruz. Modaya ve trendlere olan yenilikçi bakış açımız, bizi ülkemizin sevilen sanatçılarından biri olan Zeynep Bastık ile buluşturdu. Zeynep, ilk kez bir moda koleksiyonuna dahil oldu. Gençliği, dinamizmi ve özgür ruhuyla bizi büyüleyen Zeynep ile çok güzel bir koleksiyon oluşturduk. Bu akşam keyifli bir ortaklığın meyvelerini ilk sizlerle paylaşıyoruz. Yarın tüm Koton Mağazaları’nda modaseverler ile buluşacak Koton x Zeynep Bastık Koleksiyonu için çok heyecanlıyız. İnanıyorum ki, hem yeni koleksiyonumuz hem de Zeynep’in şarkısı güzel başarılara vesile olacak ve Türk moda dünyasında yeni iş birliklerinin oluşmasına ilham oluşturacak. Bu özel gecemizde bizlerle olduğunuz için çok teşekkür ederim’ dedi. Sanatçı Zeynep Bastık gecede yaptığı konuşmada; ‘Koton’la yaptığımız iş birliğini sizlerle paylaşıyoruz. Mesleğim gereği her zaman modayla ilgiliydim ama bu kez sevgili Koton ekibiyle de işin mutfağına geçtim. İlk kez bir moda markasıyla koleksiyon oluşturmanın heyecanını yaşadım. Renklerinden desenlerine, kumaşlarından düğmelerine kadar her bir detay üzerinde titizlikle çalışan müthiş Koton Ekibi’ne çok teşekkür ederim. Benim çok sevdiğim, giydiğim, taşımaktan da uzun süre keyif alacağım bir koleksiyon oldu umarım siz de seversiniz’ dedi.  Ebru Şallı, Nefise Karatay, Ece Dizdar, Ece Vahapoğlu, Mehmet Özer, Selin Geçit, Umut Kurt gibi pek çok ünlü ismin katıldığı; şovları, sahne tasarımı, göz alıcı dekorasyonu ve müzikleriyle moda şölenine dönüşen gecede davetliler unutmayacakları anlar yaşadı. ‘Bundan Böyle Ben Böyle’ mottosuyla hazırlanan, su tüketiminin %80 oranında azaltılarak üretildiği denim, kadın, aksesuar, iç giyim ve party ürün gruplarında yüzü aşkın parçadan oluşan; özgür, sıra dışı ve stil sahibi kadınların duruşunu yansıtan KOTON X ZEYNEP BASTIK KOLEKSİYONU moda tutkunlarından tam not aldı.

Koton 2024 Yılının İlk Çeyreğinde de Karlı Bir Şekilde Büyümeye Devam Etti. Haber

Koton 2024 Yılının İlk Çeyreğinde de Karlı Bir Şekilde Büyümeye Devam Etti.

Haber; Savaş UĞURLU Koton 2024 Yılının İlk Çeyreğinde de Karlı Bir Şekilde Büyümeye Devam Etti  Koton’un Türkiye satışları %9 reel büyüme kaydetti. FAVÖK ise geçen yılın aynı dönemine göre 32% arttı.   Koton yurt içi cirosu 2023 yılının aynı dönemine göre %9 büyüme kaydetti. Yılın diğer dönemlerine göre mevsimsel olarak durağan seyreden ve Ramazan ayı etkisinin geçen seneye göre Mart ayında daha fazla hissedildiği yılın ilk 3 ayında Koton’un Türkiye Mağazacılık reel cirosunda ’lük büyüme gerçekleşti.   Konsolide brüt kâr ,5 büyüdü ve brüt kar marjı 5,3 puan artarak 48,5% seviyesine çıktı!    Koton Konsolide brüt karı 2023 yılının aynı çeyreğine kıyasla ,5 reel büyüme kaydederek 2 milyar 177 milyon TL’ye ulaşırken, brüt kâr marjı ise 5,3 puan artarak %48,5 seviyesine çıktı. Koton’un ana pazarı durumundaki Türkiye’de ise brüt kâr marjı 7 puan artarak %53 seviyesine ulaştı. Faaliyet gösterdiği yurt dışı pazarlarda brüt kar marjları stabil devam ediyor. Şirket yönetimi karlı büyüme stratejisi kapsamında karlılıktan feragat edilmeden faaliyetlerini devam ettirdiğini ifade etmiştir.   FAVÖK 2023 yılı aynı dönemine kıyasla %32, FAVÖK marjı ise 3,8 puan arttı.  Konsolide satışlardaki reel büyüme ve brüt kar seviyesindeki artış ile birlikte FAVÖK rakamındaki olumlu seyir devam ederek,1.çeyrek FAVÖK tutarı 732 milyon TL seviyesine ulaşırken FAVÖK marjı ise 3,8 puan artarak ,3 seviyesine çıktı.   Borçluluk rasyoları düşmeye devam edecek!   Koton 1. Çeyrek sonuçlarına göre kuvvetli finansal yapısını ve düşük borçluluk seviyelerini koruyor. Net finansal borç FAVÖK* rasyosu 0,72 ile 2023 sene sonuyla paralel gerçekleşti. Önümüzdeki finansal dönemde halka arzdan elde edilen fonlarla birlikle bu rasyonun daha da düşeceği ifade ediliyor. * son on iki aylık FAVÖK tutarı   Yeni mağaza açılışları 2. Çeyrek itibariyle hız kazandı.  Pandemi sürecinde ve sonrasında yürütülen karlılık odaklı mağaza optimizasyon sürecinin sonuna gelindiği ifade edilirken 1.çeyrek faaliyet raporunda 31 Mart 2024 itibarıyla 431 olan mağaza sayısı faaliyet raporunun yayınlandığı 21 Haziran 2024 tarihinde 440’a ulaştı.  Yeni mağaza açılışları ağırlıklı olarak yurt dışında gerçekleşti.  E-Ticaret yurt dışında hızlı büyümeye devam ediyor.   E-Ticaret kanalında yurt dışı Pazar yerlerinde ilk çeyrekte %33 reel büyüme kaydedildi.   Bunun yanı sıra koton.com’un ziyaretçi sayısı ilk çeyrekte ,9, Koton mobil uygulamasını toplam indirme sayısı %20,8 arttı. Koton’un önemli pazarlarından Romanya’da E-Ticareti kanalı koton.ro’nun açılması yurtdışı e-ticaret kanalını yurtdışında büyütme hedefinde önemli bir adım olarak kaydediliyor.   Koton Club üye sayısı rekor kırıyor!  Sadakat programı Koton Club hayata geçtiği Nisan 2023 tarihinden bu yana üye sayısını hızlı bir şekilde büyütmeyi başararak 1.çeyrek itibariyle üye sayısını 4 milyon üyeye çıkardı. Üye sayısının ilk yarı yıl hedefi 5 milyona ve yıl sonu hedefi olan 6 milyon üye sayısına ulaşacağı öngörülüyor.  Şirket, Koton Club ile müşterileri daha iyi anlayarak kişiselleştirilmiş kampanya ve önerilerle hem müşteri memnuniyetini hem de cirosunu daha da artırmayı hedefliyor.    CEO Dr. A. Bülent Sabuncu’nun Değerlendirmeleri  Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, şirketin 1. çeyrek performansı ile alakalı yorumlarını şu şekilde paylaşmıştır:   ‘‘Koton sadece Türkiye’nin değil bölgenin de önde gelen moda markası ve perakende hazır giyim şirketidir. Koton her yaş ve cinsiyeti kapsayacak şekilde geniş bir ürün yelpazesi sunmakla birlikte gücünü kadından alan bir marka. Global ve lokal trendleri hızlı analiz etmesi, çok kısa sürede kaliteli ürün tedariği yapabilmesi ve toplamda 30 binden fazla ürün çeşidini rekabetçi fiyatlarla 70’ten fazla ülkede sunuyor olması Koton’u rakiplerinden ayıran diğer faktörler.   Bu bağlamda, ilk çeyreğin mevsimsel olarak diğer dönemlere kıyasla daha durağan olmasına ve bu yıl Ramazan ayının ağırlıklı olarak 1.çeyreğe kaymasına rağmen yurt içi ciromuzu reel olarak %9 büyütmüş olmamız ve bunu yaparken karlılıktan ödün vermeyip brüt kâr marjımızı %48,5’e taşımış olmamız bizim için sevindirici bir gelişme. İlk çeyrek gerçekleşmeleri yılın geri kalanı için olan pozitif bakışımızı destekleyen niteliktedir.   Göreceli güçlü seyreden Türk lirası yurt dışı satışları kısmen olumsuz etkilemiş olmakla beraber, daha uygun fiyatlı ürün tedariği, ürünü mağazalarda satışa daha hızlı sunmak gibi perakendeciliğe özel önlemlerle birlikte, yeni mağaza açılışlarıyla ilerleyen dönemlerde büyüme devam edecektir.  Karlı büyüme stratejimiz kapsamında hissedarlarımızdan aldığımız destekle özellikle yurt dışında mağaza açılış süreçlerimizi hızlandırmaya başladık ve önümüzdeki çeyreklerde bu büyüme belirgin hale gelecektir. Bu sürece yüksek karlılık ve düşük finansal borç ile giriyor olmamız bizler için bir güven faktörüdür.   Halka arz öncesi Fiyat Tespit Raporunda belirtilen projeksiyonları gerçekleştirme konusunda inancımız tamdır’’.

Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz’dan   8 Mart Kadınlar Günü Mesajı Haber

Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz’dan  8 Mart Kadınlar Günü Mesajı

Koton; politikaları, uygulamaları ve bağlı olduğu inisiyatifler aracılığıyla toplumsal cinsiyet eşitliği mücadelesine sürekli ve tam destek vermeye devam ediyor. Türkiye’nin WEPs imzacısı ilk şirketlerinden biri olan Koton, Yönetim Kurulu tarafındanimzalanan Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Politikası ile kadınlara eşit fırsatlar sunan bir işveren olmayı taahhüt ediyor. Koton Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Komitesi bu anlayışı sürdürülebilir kılmak için çalışmalarını sürdürüyor.  Her yıl 8 Mart haftasında, alanında uzmanları çalışanlarıyla buluşturan şirket, eşitlikçi pencereden farklı hikayeler dinliyor, öğreniyor ve ilham veriyor. Bilgi ve farkındalığın, en önemli iki değer olduğuna inanarak saygın isimleri Mor Oda Sohbetlerinde ağırlayan Koton; bu sene Pınar Ayhan, Dilara Koçak, Av. Birsen Taş Topaloğlu, Dr. Deniz Bağrıaçık, Nurten Akkuş, Kıvılcım Pınar Kocabıyık, Selen Erdem, Melike Esra Karayel, Emin Çapa, Banu Taşkın ve Dr. Özgür Bolat’ı misafir etti. Koton Moms programıyla, ebeveynliğe hazırlanan ve yeni anne olmuş Koton kadınlarını destekliyor. Kadın çalışanlarını iş yaşamında destekleyen regl izni uygulamasıyla da hem sektöre hem iş dünyasına yeni bir bakış açısı kazandırıyor. Koton, yürüttüğü toplumsal projelerde dezavantajlı gruplara öncelik vererek, kadının güçlendirilmesi çalışmalarında kararlılık, tutarlılık ve süreklilik arz eden bir duruş sergiliyor. Alanında model olmuş El Emeği ve Ev Kadınları projeleri ile kadınların ekonomik ve sosyal hayata katılmalarını tüm gücüyle destekleyen Koton, Türk Eğitim Vakfı ile birlikte oluşturulan Bir Kadın Dünyayı Değiştirebilir Etki ve Dayanışma Burs Fonu ile de depremden etkilenen 200 kız öğrencinin eğitim hayatları boyunca yanlarında oluyor; mentorluk, kariyer planlaması gibi farklı destek programları geliştiriyor. Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özel mesajında bugünün kadınların ülke kalkınmasındaki yadsınamaz rolüne dikkat çekiyor. “Toplumsal cinsiyet eşitliği mücadelesinde öncü rol üstlenen, değer zincirinin her aşamasında kadının etkin olması gerektiğini savunan bir şirket olarak; yılın en heyecan verici haftalarından birini yaşıyoruz. Koton olarak, eşitlikçi toplumsal yapıya katkı sunmayı marka kimliğimizin en belirleyici unsurlarından biri olarak kabul ediyoruz. Duruşumuzla, faaliyetlerimizle, kadın-erkek birlikte sahiplendiğimiz değerlerimizle ‘Daha güçlü yarınlar için daha güçlü kadın’ diyoruz. Bugün yüzde 72 kadın çalışan oranı, yüzde 54 kadın yönetici oranımızla hem sektörümüzde hem de iş dünyasının genelinde ‘kadın dostu’ şirketler sıralamasında en önde yer almamız tesadüf değil, bilinçli ve kararlı bir politikanın sonucudur.  Çünkü bize göre; hayatın her alanında kadın temsiliyle ilgili eşitsizlikler çözülmeden, sürdürülebilir bir ekonomik kalkınma, sağlıklı bir toplumsal yaşam ve nihayetinde güçlü bir markalaşma yolculuğu mümkün değildir.”

Yeşil modanın önde gelen markalarından Koton, sürdürülebilirlik raporunu ve hedeflerini açıkladı Haber

Yeşil modanın önde gelen markalarından Koton, sürdürülebilirlik raporunu ve hedeflerini açıkladı

2040 yılına kadar Karbon Nötr olmayı hedefleyen Koton, 2022’de gelirinin yüzde 25’ini sürdürülebilir ürünlerden elde etti. Koton, rapor çıktılarını açıkladığı toplantıda Suya Saygı Koleksiyonu’nun yeni sezonunu da tanıttı. Sürdürülebilirliği iş hedeflerinin merkezine yerleştiren Koton, 30 Kasım – 12 Aralık tarihlerinde Dubai’de gerçekleşen COP28’e Türkiye’den katılan ilk ve tek moda markası. 29 ülkede 433 mağazası bulunan ve online kanallarla birlikte toplam 69 ülkede modaseverlerle buluşan Koton, 2020 yılında yayımladığı ‘Yaşama Saygı’ Manifestosu ile sürdürülebilirlik çalışmalarını ‘Dünyamıza Saygı’, ‘İnsana Saygı’, ‘Topluma Saygı’ ve ‘İşimize Saygı’ başlıklarında ele aldığını açıkladı. Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını kamuoyuyla şeffaf şekilde paylaşacağını ifade eden marka, hedeflerinin ve ilerlemeleri gösteren ikinci sürdürülebilirlik raporunu yayımladı.   Buna göre Koton, 2040 yılına kadar karbon nötr şirket olma hedefinde yol almaya tüm hızıyla devam ediyor. Geri dönüştürülmüş ve çevre dostu hammadde kullanımına ağırlık veren, ayrıca toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda öncü faaliyetlere imza atan Koton, sürdürülebilirlik çalışmalarıyla 2022yılında; • Cirosunun yüzde 25’ini sürdürülebilir ürünlerden elde etti, • Kullandığı enerjinin yüzde 33’ünü yenilebilir kaynaklardan sağladı, • Plastik atıklarını yüzde 22 oranında azalttı, • Türk perakende sektöründe ilk imzacısı olduğu Better Coton ile yaptığı üretimi genişletti. Toplam üretimin yüzde 15’i iyi pamuk uygulamalarından geldi. • Suya Saygı projesinde kullanılan sürdürülebilir malzemelerle 4 sezonda 62 milyon litre su tasarrufu gerçekleştirdi ve yaklaşık bir ton daha az karbon salınımı gerçekleşti. • Global kadın çalışan oranını yüzde 64’ten yüzde 72’ye, kadın yönetici oranını yüzde 52’den 54'e taşıdı, • ‘El Emeği’ projesiyle 2016’dan bu yana Güneydoğu Anadolu’dan 6 bin kadını üretim zincirine dahil etti. Karbon nötr şirket olma yolunda bu rakamlardaki performansını geliştirmeyi hedefleyen Koton, raporun ayrıntılarını ve ilk kez kurumsal katılım gösterilen COP28’e ait izlenimleri, İstanbul’da AKM Divan Brasserie’de düzenlenen basın toplantısıyla duyurdu. Toplantıya Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Koton Yönetim Kurulu üyesi ve Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Gülden Yılmaz, Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu ve Suya Saygı Koleksiyonu’nun yüzü Şahika Ercümen katıldı. “Toplam sürdürülebilir ürün oranımızı her yıl daha da artırmayı hedefliyoruz” Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, COP28 izlenimlerini aktardığı konuşmasında “Bu sene COP28’de ilk kez moda endüstrisinden bahsedildi. Sürdürülebilir moda endüstrisine geçiş için çözümler, inovatif yaklaşımlar paylaşıldı. Biz de Türkiye’nin sürdürülebilirlik konusunda öncü markalarından biri olarak hem bu inovatif yaklaşımları duymak hem de deneyimlerimizi paylaşmak için COP28’e katıldık. Türkiye’de sürdürülebilirlik alanında önemli inisiyatifler alan bir şirketiz, orada Türkiye’yi temsil etmekten mutluluk ve gurur duyduk. Hem paydaşlarımız hem de sektörümüz adına güzel mesajlar vermiş olduk. Bu seneki zirveyi önceki etkinliklerden farklı kılan çok daha kapsayıcı bir zirve olmasıydı. Sivil toplum, iş dünyası, bürokrasi, aktivistler, bilim insanları hep birlikteydi ve çözüm için ortak çalıştılar” dedi. “Gelecek vizyonumuzda sürdürülebilirlik birinci gündem maddesi” Koton Yönetim Kurulu üyesi ve Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Gülden Yılmaz ise şu açıklamada bulundu: "Dünya değişiyor. Eskiden ne ürettiğimize bakardık. Şimdi üretirken ne tükettiğimize de bakıyoruz. Çözüm gelecekse ancak topyekün bir mücadeleyle gelecek. Bireyler, kurumlar ve devletler hep beraber çözümün parçası olacak. Koton hızlı büyüyen, global, dinamik, trend ve fırsatlar sunan, tutkulu bir organizasyon. Türkiye’de ve dünyada milyonlarca tüketiciye ürün ve hizmet sunan, etki gücü yüksek, sorumluluk bilinciyle çalışan bir markayız. Bizim gelecek vizyonumuzda sürdürülebilirlik birinci gündem maddesi olmaya devam edecek. Biz bu yolculukta aynı kararlılıkla yürüyeceğiz.” “65.000 fidanın dikilmesine destek verdik” Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, “2040 yılına kadar karbon nötr olmayı ve 2030’a kadar da tüm tesislerimizde yenilenebilir enerji kullanmayı planlıyoruz. Ayrıca 2026 yılına kadar geri dönüştürülmüş ambalaj kullanımı oranını 2023'e kıyasla yüzde 50 oranında artırmayı hedefliyoruz. Genel müdürlük, lojistik merkezlerimiz ve 41 mağazamızda Sıfır Atık Sertifikası aldık, diğer mağazalarımızda sertifikalandırma süreci devam ediyor. 65.000 fidanın dikilmesi girişimlerini destekledik. Çalışan memnuniyetimiz ve bağlılığımız bu sene Great Place To Work tarafından sertifikalandırıldı. Şirketimiz ürün kalitesini sürekli artırırken dijitalleşme yoluyla daha geniş kesimlere ulaşmayı amaçlıyor” dedi. “Su benim evim, denizler ve okyanuslar yaşam alanım” Suya Saygı Koleksiyonu’nun yüzü Şahika Ercümen ise şunları söyledi: “Yaklaşık 25 yıldır okyanustayım, dünyamız için çok kısa bir zaman olan 25 yılda büyük bir değişime tanık oluyorum. Sudaki ısınma, plastikler, yasadışı ve aşırı avlanma okyanuslar için büyük tehdit oluşturuyor. Su benim evim, deniz ve okyanuslar yaşam alanım. Evimi korumak için, çözüm için bir şeyler yapmak istiyorum. Koton’la ortak amacımız bizi Suya Saygı Koleksiyonu için bundan 3 yıl önce bir araya getirdi. Koleksiyonumuz suyun her damlasını korumak ve dünyamıza dost ürünler tasarlamak amacıyla her sezon büyük bir titizlikle hazırlanıyor. Bu konuda sorumluluk hissederek suya adanmış bir koleksiyon hazırlayan Koton’la güçlerimizi birleştirmekten mutluluk duyuyorum.”

Türkiye'nin markası Koton, 100. yıl için yollarda Haber

Türkiye'nin markası Koton, 100. yıl için yollarda

Cumhuriyet'in kazanımlarında simge kentlere ziyaretler gerçekleştiren Koton gönüllüleri, son olarak Başkomutanlık Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz'un yıldönümü dolayısıyla Afyon Kocatepe'yi ziyaret etti. Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı dolayısıyla özel bir çalışmaya imza atan Koton, Cumhuriyet'in 100.Yılı Komitesi'ni kurdu. Komite, 2023 yılının başından beri örnek çalışmaları da hayata geçiriyor. 100. yıl temalı koleksiyonların yanı sıra Koton, Cumhuriyet'in kazanımlarında simge olan kentlere de ziyaretler düzenliyor. Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, Koton 100. Yıl Komitesi gönüllüleri ve Türkiye'den gönüllü Koton çalışanları Selanik, Çanakkale ve Samsun'dan sonra Başkomutanlık Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz'un yıldönümünde Afyon-Kocatepe'yi ziyaret etti. Koton gönüllüleri ilk olarak Çiğiltepe Şehitliği'ni ardından da Kocatepe, Yüzbaşı Agah Efendi Şehitliği ve Afyon Zafer Anıtı'nı ziyaret etti. Gönüllüler gezinin ikinci turunda ise Zafertepe Anıtı'nı, Şehit Sancaktar Anıtı'nı ve Dumlupınar Şehitliği'ni ziyaret etti.   'CUMHURIYET DEGERLERI UZERINDE KÖK SALMIS BIR MARKA OLARAK 100.YILI COSKUYLA KUTLUYORUZ" Gezi ve yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, Koton'un bir cumhuriyet markası olduğunu ifade ederek, "Biz Cumhuriyet değerlerini benimsemiş bir markayız. Cumhuriyetin yetiştirdiği nesilleriz. Ne mutlu bize ki Cumhuriyetimizin 100. yılını kutlayan kuşaktaniz. Atatürk, silah arkadaşları ve Kurtuluş savaşında cephede veya geride, kadin-erkek, genc-yaşlı, tüm kahramanlar bizlere bağımsız, laik, medeni bir devlet armağan etti. Kadınların çağdaş yaşama katılımına imkan veren bir toplum yarattı. Bizler bu sayede başarılı bir moda markası çıkardık. Bagimsizligini kazanmis, yüzü medeni dünyaya dönük bir Cumhuriyet kurulmasaydi bizlerin bugün bunu yapmamiz mümkün olamazdı. Markamizla bugun dunyada 60 ülkeye ulaşıyoruz, 30 ülkede mağazalarımız var. Böyle bir bilinçle, bir Cumhuriyet markası olarak bütün yılı 100. Yıl etkinlikleriyle kutlamaya karar verdik. Cumhuriyet değerlerini hem kendimiz bir kez daha hatırlayalım hem çalışanlarımıza ve müşterilerimize anlatalım, genç kuşaklarla bu muazzam başarıyı tekrar tekrar paylasalim istedik. Hurriyetin değerini yaşadığımız her saniye o kadar iyi anlıyoruz ki... Bunu anlamak ve anlatmak zorundayız" dedi. 'MARKAMIZ, CUMHURİYET RUHUNU İLELEBET YAŞAYACAK VE YAŞATACAK' Koton olarak Cumhuriyet 100.Yıl Komitesi'ni kurduklarını ifade eden Yılmaz, " komitemiz tüm 100.yil programlarını olusturuyor. Pek çok proje hayata geçiriyoruz. Bu ruhu hem Koton çalışanlarıyla hem de müşterilerimize paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Ornegin özel bir koleksiyonlar hazırladık, şu an bütün mağazalarımızda 100. yıl koleksiyonlarımız var. Kadın, erkek ve çocuklar için tasarladığımız Cumhuriyet Kırmızısı koleksiyonumuz tüm mağazalarımızda baş köşede yer alıyor. Koton Radyomuz Cumhuriyet marşları çalıyor. 29 Ekim'e Cumhuriyet Koro'muzla hazırlanıyoruz. Atamızın sevdiği şarkıları hep birlikte söylemek için sabırsızlanıyoruz. Bizler var oldukça, markamız var oldukça Cumhuriyet ruhunu ilelebet yaşatacagiz. Bunun için ant içtik. Türkiye'nin Cumhuriyet sayesinde kurulmuş pek cok değerli markası var. Cumhuriyet olmasaydı bu markalarımız olmayacaktı. O nedenle bunun değerini bilmek ve sorumluluk almak kurumlar için de cok önemli bir sorumluluk. Kadının güçlendirilmesi Koton'da en önem verdigimiz konulardan biri. Kadın toplumun yarısı, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulmasinda da her aşamada Kadın var. Ata'mız da kadına en güzel yeri vermiş. Bugün belki biraz kadınlar böyle hissetmiyor olabilir ama bence hissetmeleri gerekiyor. 100.yil rotasi kapsaminda daha ziyaret edeceğimiz çok özel şehirlerimiz var. Eylulde Izmir'de, Ekim ayında hep birlikte Ankara'da olacağız. Herkesi 9 Eylül'de İzmir'e ve 29 Ekim'de Ankara'ya bekliyoruz" diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.