Yalçın; Yaptığımız iş Dijital Varlık Yönetimi
Breaking News; Sizleri tanıyoruz ama gerek kendinizden gerekse Turkticaret.Net’ten bahsedebilir misiniz?
Gökhan Yalçın; Turkticaret.Net 1999 yılında internet hizmetleri sağlamak amacıyla kurulmuş Türkiye’nin ilk domain – hosting firmalarından biridir. Aynı zamanda E-pazaryeri çözümleri ile de Türkiye pazarına öncü olmuş bir firmadır. Domain işinde uluslararası regülasyonu sağlayan ICANN’e akredite Türkiye’deki 5 firmadan biridir. 24 yıl içerisinde yüzlerce irili ufaklı projeyi de hayata geçirmiştir. Bunlardan THEADX, web.tv ve Haber Yazılımı halen aktif olarak çalışan ve en bilinen projelerimizdendir. Ben de 23 yıldır Turkticaret.Net bünyesinde farklı idari görevlerde yer aldım 2021 yılından bu yana ise CEO olarak Turkticaret.Net’in büyümesine katkı sağlıyorum.
Breaking News; Turkticaret.Net firmanız birçok alanda hizmetler veriyor. Mevcut işlerinizden ve ileriye dönük projelerinizden bahseder misiniz?
Gökhan Yalçın; Turkticaret.Net’te biz yaptığımız işi Dijital Varlık Yönetimi olarak özetliyoruz. Sektörde geçirdiğimiz 24 yıl ve birlikte çalıştığımız yüzlerce firmadan aldığımız geri dönüşlerle pazarda böyle bir açıklık olduğunu fark ettik. Kurumlar dijital varlıklarının ya farkında değil ya da nasıl yöneteceklerini bilmiyorlar. İşte burada biz uzman kadromuzla devreye girerek onların ekip arkadaşı gibi çalışıyoruz. Markalarına ait düzenli tarama ve raporlamalarla ihtiyaçlarını belirleyip yol haritalarını birlikte oluşturuyoruz. İnternet dünyasında takdir edersiniz ki 24 yıl oldukça uzun bir zaman, burada pek çok gelişimi yakından izledik. Son olarak yapay zekanın iş süreçlerine entegrasyonuna şahitlik ediyoruz. AI ile domain öneri sistemimizi geçtiğimiz aylarda devreye alıp duyurduk. Yakın gelecekte de AI ile iş süreçlerinin entegre çalışması gündemimizi oldukça meşgul edecek gibi gözüküyor. Turkticaret.Net olarak aynı zamanda Türkiye’nin ilk yerli DSP platformu THEADX projemiz ile dijital reklamcılık sektöründe de data temelli reklam modelleri geliştirmeye ve yapay zekayı tüm projelerimize entegre etmeye devam ediyoruz. Kullanıcılarımıza kendi segmentlerini yönetebilecekleri bir API sunuyoruz, anlık olarak kullanıcıdatalarını segmentlerine ekleyebiliyorlar ve segment bazlı hedefleme ile kullanıcıları hedefleyebiliyorlar. Programatik tv reklamcılğı alanında da çeşitli işbirliklerigeliştirerek web, mobil yada uygulama mecralarına ek olarak akıllı tv reklam teknolojisini de sistemimize entegre ettik.
Breaking News; Bir çok ünlü isim alan adlarını almıyorlar ve ihmal ediyorlar. Aslında kendileri adına bir marka. Alan adlarının kişiler ve kurumlar için öneminden bahsedermisiniz?
Gökhan Yalçın; Alan adları, günümüz dijital çağında kişiler ve kurumlar için son derece önemli bir varlık haline gelmiştir. Öncelikle, bir alan adı, kişilerin veya kurumların dijital kimliğini temsil eder. İnternet kullanıcıları, bir web sitesi veya e-posta adresi üzerinden sizinle iletişim kurar veya sizi bulurlar. Bu nedenle, doğru bir alan adı seçimi, kişisel veya kurumsal markanızın dijital kimliği ile özdeşleşmesine yardımcı olur. Bir alan adı aynı zamanda marka koruma açısından da büyük bir öneme sahiptir. Ünlü kişiler ve kurumlar, kendi isimleri veya markalarıyla ilişkilendirilen alan adlarını satın alarak, kötü niyetli kişilerin veya rakiplerin marka adlarını kötüye kullanmalarını önleyebilirler. Bu, itibarlarını korumalarına ve marka bilinirliğini artırmalarına yardımcı olur. Dijital varlıkların önemi de göz ardı edilmemelidir. Bir web sitesi oluşturmak, içerik paylaşmak, çevrim içi alışveriş yapmak veya hizmet sunmak gibi birçok dijital faaliyet, doğru bir alan adına sahip olmayı gerektirir. Alan adları, bu dijital varlıkların temelini oluşturur. Tabii burada sadece alan adını tescil etmek değil, doğru uzantıyı tescil etmek, alan adının güvenliğini sağlamak, alan adını uzatma süreçlerini takip edebilmek gibi pek çok kriter de devreye giriyor.
Breaking News; Hayatımızın yüzde 99’u dijital oldu. Sizler ve Türkiye yapay zekada ve teknolojide Uluslararası boyutta anlık olarak her şeyi takip edebiliyor mu?
Gökhan Yalçın; Evet, yaşadığımız çağda dijitalleşme büyük bir hızla ilerliyor ve insanların yaşamının önemli bir parçası haline geldi. Biz, Turkticaret.Net olarak, bu dijital dönüşümün merkezinde yer almaya çalışıyor ve müşterilerimize bu süreçte yardımcı oluyoruz. Turkticaret.Net olarak, en son teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor ve müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak için sürekli olarak yenilikler yapıyoruz. Son olarak sunucu altyapımıza yaptığımız yatırımla gelişmiş son teknolojileri kullanarak çok daha esnek ve verimli bir altyapı hizmetine geçiş yaptık. Yine AI toollarını kullanarak yakın zamanda devreye almayı planladığımız hizmetlerimiz mevcut. Burada hedefimiz sunduğumuz hizmetlerle müşterilerimizin iş süreçlerini iyileştirerek dijitalleşme yolculuklarına destek olmak.
Breaking News; Bir çok ülke ile yarışır olduk. Sizce önümüzdeki senelerde ülkemizde teknoloji hangi boyutta olacak?
Gökhan Yalçın; Türkiye'nin teknoloji alanındaki geleceği heyecan verici bir yolculukta ilerliyor. Son yıllarda, ülkemiz teknoloji ve inovasyon alanında önemli adımlar atmış ve birçok uluslararası oyuncuyla yarışabilir bir konuma gelmiştir. Özellikle genç ve yetenekli nüfusu, girişimcilik ekosistemi ve teknolojiye olan ilgisi, Türkiye'nin gelecekte teknoloji alanında büyüme ve başarı sağlamasına katkı sağlayacaktır. Türkiye’de savunma sanayinin gelişmesi, teknolojik atılımları, firmaların teknolojik gelişmelerine örnek olacak nitelikte ilerliyor ve firmalara da iyi bir arge yapma fırsatı sağlıyor. Önümüzdeki yıllarda, Türkiye'nin teknoloji boyutu büyümeye devam edecek. Dijital dönüşümün hızla ilerlemesiyle birlikte, Türkiye'nin eğitim, sağlık, sanayi ve birçok sektörde teknolojik dönüşümün liderlerinden biri olma potansiyeli bulunmaktadır. Ayrıca, Türkiye'nin yerel girişimcilik ve yenilik ekosistemi, yeni teknoloji firmalarının doğmasına ve büyümesine olanak sağlayacaktır. Bu konuda devletin de destek programları oldukça ilgi çekici. Son yıllarda Bilişim üzerine açıklanan programlar, eğitimler; bu alanda düzenlenen fuar ve etkinlikler bizim gibi firmaların geleceğe çok daha umutla bakmasını sağlıyor. Yapay zeka, veri analitiği, siber güvenlik gibi alanlarda daha fazla yatırım ve işbirliği yapılarak, ülkemizin uluslararası sahnede daha güçlü bir konuma geleceğine inanıyorum.
Breaking News; Turkticaret.Net olarak sizler bire bir yeni gelişmeleri yakalayabiliyor musunuz?
Gökhan Yalçın; Turkticaret.Net olarak çağın gerekliliği doğrultusunda gelişmeleri yakından takip ediyor ve çalışmalarımız uyarlıyoruz. Şirket içi inovasyonu teşvik ederek, araştırma ve geliştirme faaliyetlerine yatırım yaparak yeni ürünler ve hizmetler geliştiriyoruz. Bulut bilişim, büyük veri analizi ve yapay zeka gibi teknolojileri kullanarak iş süreçlerimizi geliştiriyoruz. Buna örnek olarak yapay zeka teknolojisini kendi sektörümüze entegre ettiğimiz bir çalışmadan bahsedebiliriz. Kişilerin anahtar kelimeleri yazıp sektörlerine, alan adı türlerine göre domain önerileri sunduğumuz bir yapay zekadomain sorgulama aracı oluşturduk. Bu sorgulama yapay zekateknolojisinden beslenerek çalışıyor. Şirket içerisinde farklı farklı birimlerle en yeni teknolojileri takip ediyoruz ve işimize nasıl entegre edebileceğimizi düşünüyoruz. Ben de son dönemlerde trendde olan ve daha gelişeceğine çok inandığım sağlık teknolojilerini takip ediyorum. Firma olarak katıldığımız birçok fuarda yeni teknolojileri keşfetme şansımız oluyor. Teknofest bunlardan bir tanesi, geçtiğimiz eylül ayında Teknofest için İzmir’deydik. İnanılmaz bir atmosfer vardı, birçok teknolojik yenilikle tanıştık, fikir alışverişinde bulunduk.
Breaking News; Her şeyin dijital olduğu bir dönemde peki sizce alan adları konusunda az geriledik denebilir mi?
Gökhan Yalçın; "Her şeyin dijital olduğu bir dönemde domain konusunda gerilemek yerine, domainlerin önemi daha da artmış durumda. Dijital dünyanın anahtarları olarak düşünülen domainler, internet üzerindeki varlığımızın temel taşlarıdır. Domainler, web sitelerinin ve online varlıkların adıdır ve markalar, işletmeler ve bireyler için dijital kimliklerini temsil eder. Global ölçekte kullandığımız .com, .net gibi uzantıların kullanım sayılarının artışının yanı sıra geçtiğimiz Eylül ayında .com.tr uzantısına ait belge zorunluluğunun ortadan kalkması ile burada da domain adetlerinde ciddi bir yükseliş görüyoruz. Yakın gelecekte beklediğimiz yine Türkiye’ye ait “.TR” uzantsının da Türkiye’de domain piyasası için çok önemli bir gelişme olacağını düşünüyorum.